Fördomar

hej!

Jag känner att jag måste ta upp det här med fördommar.

Alla människor har fördomar.Och om man har fått en uppfattning av en person så kan det ju vara väldigt svårt att släppa den uppfattningen. Iallafll om man inte känner personen.

De vanligaste är ju till exempel,  om en tjej är blond, har sveamössa och mycket smink så är hon fjortis, om en kille har tajta jeans, fixar håret väldigt mycket och har många tjejkompisar så är han bög och om man bara har hört något om en person som man inte ens har träffat så skapar man sig en egen bild och kanske bestämmer sig för " den här personen är ingen bra kille/ tjej.

Jag  kan sitta och dra upp tusen sånnahär exempel, men jag tror ni förstår.  Och det är just det här som jag blir så provocerad av, varför ska man dömma folk som man inte känner?! Lär känna personen och sen kan man snacka om vad man tycker.


Släpp era fördomar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0