Tro mig jag vet!

Jag pratade precis med en kompis som jag inte har pratat med på väldigt länge. Då finns det ju verkligen jättemycket man vill prata om, och man vill veta allt som hänt sen sist och så, you name it. Så kom vi in på det här med självförtroende och sjävkännsla. Hon hade det fortfarande jobbigt och bad mig berätta lite hur man skule hantera det.
Jag är inget proffs på det här, det kan jag inte säga men jag gav henne lite tips på hur jag har tänkt och gjort för att må bättre och förstå att jag är värd att må bra.

Så jag sa ungefär såhär. Tänk på att ingen är bättre än du, det gör inget att bara tänka ni är så dåliga, kolla på mig istället! det känns ganska skönt när man avänder det för att peppa sig själv haha ;) Man ska tänka, jag klarar allt som alla andra gör om jag verkligen vill och jag har folk runt om mig som stöttar mig.

Jag vet verkligen hur svårt det är att tro på allt det här ibland man tror bara att folk säger såhär för att dom inte kommer på nåt annat att säga, men så är det ju inte. Om man verkligen försöker så hjälper det. Genom att det är uderbara människor som har berättat det här för mig så har jag börjat tro på det och jag har vuxit otroligt mycket som person sen högstadiet. Det nästan viktigaste är att man inte ska leta fel på sig själv! Det förstör hur mycket som helst. Leta efter bra saker istället! :)

/Ellen


Kommentarer
Postat av: mammeli

fint skrivet, puss

2011-06-13 @ 20:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0