Städerska

Idag har jag lekt städerska hemma hos Malin och Per.
 Det gick ganska bra tror jag, damsög, dammade och skakde mattor och hundarnas filtar. Malin hade skrivit en lapp till mig vad jag skulle göra, och när jag hade gjort allt som stog på lappen såg jag att det fanns en baksida på lappen också, hahaha!  Så jag fick "moppa" ockdå. Heter det så? Ni vet när man tar en skurgrej och doppar i vattnet och sen vrider ut den. Det gick bra förutom att jag råka gå i det och blev blöt om fötterna.

Det var ganska skönt att ingen var hemma, tänk om Per hade typ suttit och spelat tvspel när jag sprang runt och städade hahaha.

Ska städa hos som en gång i veckan i några veckor, så det blir ju som ett litet sommarjobb :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0